- Головна сторінка
- Новини, об'яви
- Цікаве і корисне
- Випускникам у допомогу
- Континент предметів
- Шкільні події
- Ми обдаровані!
- Шкільні газети
- Маленький гімназист
- Дружба з м.Оберхаузен
- Весела сторінка
- Ігри
Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти
Схвалено та затверджено
рішенням педагогічної ради
протокол № 7 від 22.01.2021
наказ № 20-г від 22.01.2021
ПОЛОЖЕННЯ
про внутрішню систему забезпечення якості освіти
Запорізької гімназії №107
Запорізької міської ради Запорізької області
- Загальні положення.
1.1. Дане Положення регламентує порядок, процедуру і форми проведення контролю якості освітнього процесу на рівні закладу освіти у вигляді моніторингу (далі — моніторинг).
1.2. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти Запорізької гімназії №107 Запорізької міської ради Запорізької області розроблено відповідно до вимог частини третьої статті 41 Закону України «Про освіту», Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, Статуту закладу освіти та інших нормативних документів.
1.3. Дане Положення, спрямоване на підвищення якості освіти, активізацію й удосконалення діяльності ЗГ №107.
1.4. Внутрішня система забезпечення якості освіти передбачає збирання (первинні дані), оброблення (аналіз і оцінка якості освіти), зберігання (формування і ведення бази даних) та розповсюдження інформації про стан освіти (адресне забезпечення користувачів статистичною й аналітичною інформацією), прогнозування на підставі об'єктивних даних динаміки й основних тенденцій її розвитку, розроблення науково обґрунтованих рекомендацій для прийняття управлінських рішень стосовно підвищення якості надання освітніх послуг закладом та ефективності функціонування освітнього процесу в цілому, формування завдань, тестів іншого інструментарію для оцінки якості освітнього процесу з методичними рекомендаціями.
1.5. Під контролем у вигляді моніторингу розуміється діагностичний контроль, в результаті якого вивчаються умови, процес, результати освітньої діяльності з метою виявлення їх відповідності законодавчим, нормативно-правовим, інструктивно-методичним документам про освіту.
1.6. Проведення моніторингових досліджень передбачає створення Ради (спеціальної групи аналітиків) моніторингу як структурного підрозділу педагогічної ради гімназії.
1.7. Положення схвалюється педагогічною радою, затверджується наказом директора гімназії.
1.8. Заклад у своїй діяльності керується чинним законодавством, нормативно-правовими актами з питань організації освітнього процесу та даним Положенням.
1.9. Положення поширюється на всіх працівників загальноосвітнього навчального закладу освіти та учасників освітнього процесу.
2. Терміни та їх визначення, що вживаються в Положенні:
аналітична довідка - письмовий обґрунтований висновок, що складається членом експертної групи під час моніторингу якості освіти за результатами оцінювання ним освітніх і управлінських процесів Запорізької гімназії №107 ЗМР ЗО внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
висновок про якість освітньої діяльності Запорізької гімназії №107, внутрішню систему забезпечення якості освіти (далі - Висновок) - документ, який містить підсумкові результати оцінювання якості освітньої діяльності Запорізької гімназії №107;
звіт про проведення моніторингу якості освіти - документ, що складається з метою узагальнення та систематизації інформації, отриманої під час проведення моніторингу;
опитувальний аркуш - документ, який містить перелік питань для попереднього оцінювання (самооцінювання) керівником Запорізької гімназії №107 освітньої діяльності у ньому;
освітнє середовище - сукупність умов, способів і засобів їх реалізації для навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їх потреб і можливостей;
рекомендації щодо вдосконалення діяльності закладу освіти (далі - Рекомендації) - документ, який містить пропозиції щодо підвищення якості освітньої діяльності Запорізької гімназії №107 та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
управлінський процес закладу освіти - діяльність керівника, його заступників та органів управління Запорізькою гімназією №107 спрямована на досягнення цілей закладу шляхом формування, прийняття та реалізації управлінських рішень.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України «Про освіту».
3.Принципи, на яких засновано систему забезпечення якості Запорізької гімназії №107:
Дитиноцентризм. Головним суб’єктом, на якого спрямована освітня діяльність школи, є дитина.
Автономія закладу освіти, яка передбачає самостійність у виборі форм і методів навчання, визначення стратегії і напрямів розвитку закладу освіти, які відповідають нормативно-правовим документам, Державним стандартам загальної середньої освіти.
Цілісність системи управління якістю. Усі компоненти діяльності закладу освіти взаємопов’язані, це створює взаємозалежність між ними. Наприклад, якість освіти залежить від оптимального добору педагогічних кадрів, мотивуючого освітнього середовища, використання освітніх технологій, спрямованих на оволодіння ключовими компетентностями, сприятливої для творчої роботи психологічної атмосфери. Зниження якості хоча б одного названого компоненту знизить у цілому якість освіти.
Постійне вдосконалення. Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти – це постійний процес, за допомогою якого відбувається вдосконалення освітньої діяльності, підтримується дієвість закладу, забезпечується відповідність змінам у освітній сфері, створюються нові можливості тощо.
Вплив зовнішніх чинників. Система освітньої діяльності у закладі освіти не є замкнутою, на неї безпосередньо впливають зовнішні чинники – засновник, місцева громада, освітня політика держави.
Гнучкість і адаптивність. Система освітньої діяльності змінюється під впливом сучасних тенденцій розвитку суспільства.
4. Моніторинг якості освіти передбачає:
- оцінювання освітніх і управлінських процесів Запорізької гімназії №107 та внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- перевірку додержання Запорізькою гімназією №107 вимог законодавства у сфері освіти (далі - перевірка).
Метою проведення моніторингу якості освіти є оцінювання якості освітньої діяльності Запорізької гімназії №107 та вироблення рекомендацій щодо:
підвищення якості освітньої діяльності та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність до вимог законодавства.
5. Оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти здійснюється за такими напрямами:
1) освітнє середовище закладу освіти:
забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці;
створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;
формування розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору;
2) система оцінювання здобувачів освіти:
наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень;
застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти;
спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання;
3) педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти:
ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти;
постійне підвищення рівня професійної компетентності та майстерності педагогічних працівників;
налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками чи іншими законними представниками (далі - батьки), працівниками закладу освіти;
організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності;
4) управлінські процеси закладу освіти:
система планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань;
формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм;
ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників;
організація освітнього процесу на засадах дитиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою;
формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.
Оцінювання освітніх і управлінських процесів Запорізької гімназії №107 та внутрішньої системи забезпечення якості освіти здійснюється відповідно до критеріїв та індикаторів, наведених у додатках до цього Положення.
6. Моніторинг якості освіти здійснюється не частіше одного разу на навчальний рік відповідно до перспективного і річного планів роботи Запорізької гімназії №107.
7. Моніторинг якості освіти проводиться у такі етапи:
1) підготовка:
формування експертної групи;
оформлення документації для проведення моніторингу (наказ);
2) робота експертної групи;
3) складання документації за результатами моніторингу (звіти та аналітичні довідки. Наказ про результати).
8. Для проведення моніторингу в Запорізькій гімназії №107 наказом директора створюється експертна група, до складу якої залучаються педагогічні працівники, заступники директора, представники профспілки.
До проведення моніторингу можуть залучатися представники громадськості.
9. Головою експертної групи призначається один із заступників директора, який здійснює розподіл обов’язків між членами експертної групи та є відповідальним за її роботу.
Кількість членів експертної групи визначається директором закладу освіти, але має бути не менше ніж 3 і не більше ніж 12 осіб.
10. Строк роботи експертної групи не може перевищувати 10 робочих днів.
11. До початку роботи експертної групи проводиться нарада за участі голови та членів експертної групи, директора гімназії, представників педагогічного колективу, профспілки, батьків здобувачів освіти, під час якої голова експертної групи інформує про порядок проведення моніторингу.
12. Голова та члени експертної групи під час проведення моніторингу діють об’єктивно та неупереджено.
13. Звіти та Аналітичні довідки складаються експертами протягом 3 робочих днів після завершення роботи експертної групи на підставі:
- Ø аналізу документів про діяльність Запорізької гімназії №107;
- Ø спостереження за освітньою діяльністю Запорізької гімназії №107;
- Ø опитування здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних працівників щодо освітньої діяльності у закладі освіти.
14. Узагальнююча довідка про підсумки моніторингу із висновком та рекомендаціями складається і підписується головою та членами експертної групи, протягом 5 робочих днів після закінчення роботи експертної групи.
15. Директор на підставі довідки про підсумки моніторингу видає Наказ про результати моніторингу якості освіти.
16. Висновок і Рекомендації складаються головою експертної групи на підставі матеріалів моніторингу.
Висновок містить підсумкові результати оцінювання якості освітньої діяльності Запорізької гімназії №107 за окремими напрямами, визначеними у пункті 5 цього Положення, із зазначенням:
досягнень Запорізької гімназії №107 і потреб у вдосконаленні освітньої діяльності та внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
встановлених рівнів оцінювання якості освітньої діяльності Запорізької гімназії №107 та ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі - рівні оцінювання).
Рівнями оцінювання є:
перший (високий);
другий (достатній);
третій (вимагає покращення);
четвертий (низький).
Рекомендації містять пропозиції сформульовані на підставі Висновку, щодо підвищення якості освітньої діяльності Запорізької гімназії №107 і вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти для забезпечення ефективної роботи та сталого розвитку закладу освіти.
17. Звіт про проведення внутрішнього моніторингу якості освіти може бути розміщений на офіційному веб-сайті Запорізької гімназії №107 (з урахуванням вимог Закону України «Про захист персональних даних»).
Додатки
04_ Форма вивчення документації
05_Форма спостереження за освітнім середовищем
06_Форма спостереження за проведенням навчального заняття
09_Анкета для педагогічних працівників