- Головна сторінка
- Новини, об'яви
- Цікаве і корисне
- Випускникам у допомогу
- Континент предметів
- Шкільні події
- Ми обдаровані!
- Шкільні газети
- Маленький гімназист
- Дружба з м.Оберхаузен
- Весела сторінка
- Ігри
Статут гімназії
СТАТУТ
ЗАПОРІЗЬКОЇ ГІМНАЗІЇ №107
ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
І. Загальні положення
1.1. Статут ЗАПОРІЗЬКОЇ ГІМНАЗІЇ №107 ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ є новою редакцією Статуту Запорізької гімназії №107 Запорізької міської ради Запорізької області, затвердженого та зареєстрованого рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.11.2005 №425/51 "Про затвердження та державну реєстрацію змін до Статуту гімназії №107 викладених у новій редакції Статуту Запорізької гімназії №107 Запорізької міської ради Запорізької області".
Після державної реєстрації даного Статуту попередня реєстрація втрачає чинність.
1.2. Юридична адреса ЗАПОРІЗЬКОЇ ГІМНАЗІЇ №107 ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ:
69118, Запорізька область, місто Запоріжжя, Комунарський район, пр. 40 - річчя Перемоги, будинок 59.
1.3. ЗАПОРІЗЬКА ГІМНАЗІЯ №107 ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – гімназія) є юридичною особою, може мати самостійний баланс, рахунки в органах управління Державної казначейської служби України у м. Запоріжжі Запорізької області, печатку, штамп, ідентифікаційний номер.
Повна назва: ЗАПОРІЗЬКА ГІМНАЗІЯ №107 ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ.
Скорочена назва: Запорізька гімназія №107 ЗМР ЗО.
1.4. Засновником і власником Запорізької гімназії №107 є територіальна громада в особі Запорізької міської ради. За дорученням засновника Департамент освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради є органом управління майном Запорізької гімназії №107.
1.5. Гімназія в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №778, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.
1.6. Головною метою гімназії є забезпечення реалізації права громадян на здобуття загальної середньої освіти, пошук, навчання, виховання та розвиток обдарованих та здібних дітей шляхом загальноосвітньої та спеціальної підготовки через поглиблене та профільне навчання гуманітарного, математичного, суспільно – гуманітарного, технологічного профілю на основі національної культури, звичаїв та традицій; прилучення учнів до скарбниці національних, духовних і етнічних цінностей в ім'я збагачення інтелектуального, творчого, культурного потенціалу України.
1.7. Головними завданнями гімназії є:
? забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту; задоволення потреб громадян, суспільства, держави, окремих груп населення регіону через забезпечення базової загальноосвітньої та спеціальної підготовки гуманітарного напрямку, поглибленій підготовці з окремих предметів на рівні не нижче від державних стандартів;
? виховання громадянина України;
? виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка учнів до подальшої освіти, трудової діяльності;
? виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
? формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;
? формування основних норм загальнолюдської моралі;
? розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду; формування творчої особистості, здатної до продуктивної праці в динамічному світі, до сприйняття і створення прекрасного;
? виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
? реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
? виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів, вихованців.
1.8. Гімназія самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.
1.9. Гімназія несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
? збереження життя та здоров'я дітей;
? дотримання безпечних умов навчально-виховної діяльності;
? дотримання державних стандартів освіти;
? дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;
? дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази.
1.10. У гімназії визначена українська мова навчання, запроваджено поглиблене вивчення окремих предметів за навчальними профілями: філологічний, математичний, суспільно - гуманітарний, інформаційно – технологічний. За умови відповідного соціального запиту та ресурсного забезпечення можливе відкриття інших профілів навчання у старшій школі.
1.11. Гімназія згідно з діючим законодавством та в межах коштів, виділених на утримання закладу, має право:
? проходити в установленому порядку державну атестацію;
? визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із засновником або за його дорученням департаментом освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради, в межах коштів, виділених на дані цілі;
? визначати варіативну частину робочого навчального плану;
? в установленому порядку розробляти і впроваджувати експери-ментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
? спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України (в межах кошторисних призначень);
? використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу в межах затвердженого кошторису або за рахунок інших власних надходжень;
? бути розпорядником рухомого і нерухомого майна на правах оперативного управління згідно з законодавством України та власним Статутом з дозволу власника;
? отримувати кошти і матеріальні цінності від органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;
? залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;
? розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів в межах затвердженого кошторису ;
? встановлювати форму для учнів у відповідності до Указу Президента України від 12.06.1996 №417/96 "Про шкільну форму для учнів середніх закладів освіти";
? надавати додаткові освітні послуги.
1.12. Взаємовідносини з юридичними і фізичними особами у гімназії визначаються згідно з чинним законодавством України, угодами, що укладені між ними.
1.13. У гімназії створюються та функціонують:
? психологічна і соціальна служба;
? медична служба;
? дитячі об'єднання: гуртки, студії та секції в межах коштів, виділених на утримання закладу;
? дитячі організації неполітичного і нерелігійного характеру;
? методичні та творчі об'єднання вчителів та інші організації, діяльність яких не суперечить чинному законодавству.
1.14. Форми організації методичної роботи у гімназії визначаються щорічно наказом директора навчального закладу.
1.15. Навчально - виховний процес здійснюється за груповою та індивідуальною формами навчання, положення про які затверджує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
1.16. Наповненість класів, груп, поділ при вивченні профільних та інших предметів визначається Міністерством освіти і науки України на основі встановлених Кабінетом Міністрів України нормативів фінансування здобуття загальної середньої освіти. При наявності фінансових можливостей за рахунок коштів місцевого бюджету або додаткових асигнувань, рішенням ради гімназії може встановлюватись менша наповненість класів і груп.
1.17. У гімназії для учнів за бажанням їх батьків або осіб, які їх замінюють, за наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватися групи продовженого дня. Організація роботи груп продовженого дня здійснюється відповідно до Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.10.2009 №1121.
Кількість учнів у групах продовженого дня визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
1.18. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюються працівниками п\в при дитячій лікарні №1 та іншими установами охорони здоров'я міста.
ІІ. Структура гімназії
2.1. Організаційна структура гімназії є трьохступеневою (1-4 класи, 5-9 класи, 10-11 класи); визначається дотриманням принципів наступності, системності, диференціації та індивідуалізації освітнього процесу, забезпечує відповідність мети навчання, виховання і розвитку учнів у кожному віковому періоді; їх психологічним, фізіологічним та віковим особливостям.
2.2. Школа першого ступеню навчання створена з метою надання кожному учневі відповідно до ступеня навчання, потенціалу кожної дитини, її здібностей і інтересів та забезпечення можливості продовження навчання в класах гімназії. Спираючись на завдання освіти, напрямки роботи гімназії, пов'язані зі створенням умов для розвитку дитини, які сприяють більш повній реалізації її особистого інтелектуального потенціалу, створення соціально – психологічних умов для успішного навчання і розвитку дитини в ситуаціях шкільної взаємодії.
2.3. Головними завданнями школи першого ступеню є:
- забезпечити досягнення кожним учнем рівня освіченості, відповідно до ступеня освіти, потенціалу школяра, потребам його особистісного розвитку;
- забезпечити індивідуальний розвиток, найбільш повне задоволення інтересів та здібностей учнів, розвиток їх творчої активності в різних видах урочної та позаурочної діяльності;
- організувати систематичне відстеження психолого – педагогічного статусу школяра, перспектив його розвитку протягом навчання в школі першого ступеня навчання;
2.4 Другий та третій ступінь навчання забезпечується безпосередньо у гімназії. У гімназії забезпечується науково-теоретична, гуманітарна, загальнокультурна підготовка обдарованих і здібних дітей на основі поглибленого вивчення окремих предметів (українська мова, математика, англійська мова), відповідно до профілів гімназії. В гімназії навчально-виховний процес поєднується з науково-методичною, науково-дослідницькою та експериментальною роботою, характеризується використанням поряд з традиційними формами і методами навчання і виховання інноваційних педагогічних технологій.
ІІІ. Зарахування учнів до гімназії та їх відрахування
3.1. Зарахування учнів до гімназії здійснюється на конкурсній основі згідно з Інструкцією про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів), затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 19.06.2003 р. № 389 з урахуванням нахилів та здібностей дітей і готовності їх до навчання.
3.2. Зарахування учнів до гімназії здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом директора навчального закладу.
Для зарахування учня до гімназії батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які вступають до першого класу), до навчального закладу III ступеня - документ про відповідний рівень освіти.
До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років відповідно до Положення про конкурсний відбір до класів з поглибленим вивченням іноземної мови.
3.3. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до закладів відповідно до законодавства та міжнародних договорів.
3.4. За гімназією територія обслуговування не закріплюється.
3.5. Відрахування учнів із гімназії можливе згідно рішення педагогічної ради:
? за бажанням учнів, їх батьків (осіб, які їх замінюють);
? у випадках, коли учні не можуть засвоїти навчальну програму з базових дисциплін і мають за підсумками семестрового та річного оцінювання початковий рівень навчальних досягнень хоча б з одного предмета;
? за невиконання учнями своїх обов'язків, порушення статуту, правил внутрішнього розпорядку.
3.6. Керівник гімназії зобов'язаний вжити заходів до ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до гімназії, її статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію навчально-виховного процесу.
3.7. Переведення учнів гімназії до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
3.8. У разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до навчального закладу заяву із зазначенням причини вибуття.
3.9. У разі переходу учня до іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти у межах населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу.
ІV. Організація навчально-виховного процесу
4.1. Гімназія планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного плану. В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи гімназії, визначаються перспективи його розвитку. План роботи схвалюється педагогічною радою, погоджується радою гімназії і затверджується директором гімназії.
4.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі Типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілів навчання. При складанні робочого навчального плану використовуються додатки до Типових навчальних планів, які у повному обсязі включають інваріантну частину, сформовану на державному рівні, та варіативну частину, у якій передбачені додаткові години на поглиблене вивчення предметів, на предмети інваріантної частини, предмети та курси за вибором, факультативні, індивідуальні та групові заняття відповідно профілю класу та індивідуальних освітніх потреб учнів.
Робочий навчальний план гімназії схвалюється радою гімназії, погоджується з територіальним відділом освіти молоді та спорту Комунарського району і затверджується департаментом освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради. У вигляді додатку до робочого навчального плану додається програмне забезпечення інваріантної і варіативної частини робочого навчального плану.
4.3. Відповідно до навчального плану педагогічні працівники працюють за навчальними програмами, підручниками, навчальними посібниками, що мають відповідний гриф центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти, самостійно добирають науково-методичну літературу, навчально-наочні посібники та обладнання, форми, методи і засоби навчання.
4.4. Гімназія здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання.
4.5. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються гімназією, в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом. Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року. Навчальні заняття організовуються за семестровою системою: тривалість І – ІІІ семестрів становить по 5 тижнів, ІV – V семестрів – по 6 тижнів, VІ семестру – 7 тижнів. Після І – V семестрів проводяться тижневі канікули, після VІ – літні. Тривалість навчального року в гімназії не може бути меншою 190 робочих днів.
4.6. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняються (крім випадків, передбачених законодавством України).
4.7. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
4.8. Тривалість уроків у гімназії в 1-х класах становить 35 хвилин, в 2-4 класах – 40 хвилин. Уроки спарені з 5-го по 11-ті класи з усіх предметів. Тривалість непарних уроків пари становить 45 хвилин, парних – 40 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з територіальним відділом освіти, молоді та спорту Комунарського району та державною санітарно-епідеміологічною службою.
4.9. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних вимог, що затверджується директором. Тижневий режим роботи гімназії затверджується у розкладі навчальних занять. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у гімназії проводяться індивідуальні, групові, факультативні та ін¬ші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань в межах кошторисних призначень. Гімназії можуть виділятися додаткові бюджетні кошти на факультативи, консультації, індивідуальне навчання та організацію позакласної роботи (гуртки, лекції, курси за вибором тощо), методичної, науково-експериментальної роботи з розрахунку 4 години на клас в межах кошторисних призначень.
4.10. У гімназії визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання навчальних досягнень учнів, ведеться тематичний облік знань. У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.
4.11. Перше семестрове оцінювання навчальних досягнень учнів проводиться на 17 тижні від початку занять (в ІVсеместрі), друге – після VІ семестру. Результати семестрового, річного оцінювання доводяться до відома учнів та батьків класним керівником.
4.12. Навчально-виховний процес здійснюється за різними формами: у вигляді спарених уроків, лекцій, лабораторно-практичних та семінарських занять, диспутів навчально-виробничих екскурсій тощо. Гімназія обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" та свого статуту з урахуванням специфіки закладу, профілю та інших особливостей організації навчально-виховного процесу. Гімназія може обрати інші, крім уроку, форми організації навчально-виховного процесу.
4.13. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Домашні завдання учням 1-их класів не задаються.
4.14. Гімназія може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
Порядок надання платних послуг затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
4.15. Позакласна робота проводиться з урахуванням забезпечення всебічного розвитку особистості (обов'язкове проведення гурткових занять, олімпіад, конкурсів, тематичних вечорів, перегляд фільмів, зустрічей з представниками країн, мова яких вивчається і т. д.).
V. Оцінювання навчальних досягнень учнів гімназії
5.1. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів гімназії визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
5.2. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
5.3. У першому класі та другому класі (І півріччя) оцінювання навчальних досягнень учнів з усіх предметів інваріантної складової здійснюється вербально.
У другому семестрі другого класу з предметів інваріантної складової освітніх галузей: «Мови і літератури (мовний і літературний компоненти)», «Математика», «Природознавство», «Суспільствознавство» та предмета «Трудове навчання» оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12-бальною шкалою. Оцінювання учнів 3-11 класів здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
5.4. Гімназія може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів за погодженням з територіальним відділом освіти і науки, молоді та спорту Комунарського району. При цьому оцінки з навчальних предметів за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
5.5. Навчання у випускних (4-х, 9-х і 11-х) класах гімназії завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
В окремих випадках учні за станом здоров'я або з інших
поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової
атестації у порядку, що встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я.
5.6. Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідної психолого-медико-педагогічної консультації. За висновками зазначеної консультації такі учні можуть продовжувати навчання в спеціальних школах (школах-інтернатах) або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
5.7. Учні школи І ступеню навчання, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання (окрім тих, що відраховані рішенням педради на підставі п. 3.5 статуту) у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
5.8. За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту). Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.
5.9. Учням, які закінчили основну школу (9-й клас), видається свідоцтво про базову загальну середню освіту.
Свідоцтво про базову загальну середню освіту дає право на вступ до школи III ступеня, професійно-технічного навчального закладу, вищого навчального закладу I-II рівня акредитації.
5.10. Учням, які закінчили старшу школу (11-й клас) видається атестат про повну загальну середню освіту.
Атестат про повну загальну середню освіту дає право на вступ до професійно-технічних та вищих навчальних закладів усіх типів і форм власності.
5.11. Випускникам 9-х, 11-х класів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.
5.12. За відмінні успіхи в навчанні учні 2-8-х, 10-х класів можуть нагороджуватися похвальним листом "За високі досягнення у навчанні", а випускники школи III ступеня - похвальною грамотою "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів", медалями - золотою "За високі досягнення у навчанні" або срібною "За досягнення у навчанні". За відмінні успіхи в навчанні випускникам школи II ступеня видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
Форми морального і матеріального заохочення за успіхи у навчанні (праці) для учасників навчально-виховного процесу у гімназії встановлюються відповідно до чинного законодавства.
5.13. Свідоцтва про базову загальну середню освіту, атестати про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів школи.
Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам школи свідоцтв, атестатів, золотих і срібних медалей, похвальних грамот та листів здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти, територіальним відділом освіти і науки, молоді та спорту Комунарського району, департаментом освіти і науки, молоді та спорту Запорізької обласної державної адміністрації.
VІ. Виховний процес у гімназії
6.1. Виховання учнів у гімназії здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.
6.2. Цілі виховного процесу у гімназії визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.
6.3. У гімназії забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
Примусове залучення учнів навчального закладу до вступу в будь-які об'єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.
6.4. Дисципліна у гімназії дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та статуту гімназії.
6.5. Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.
VІI. Учасники навчально-виховного процесу
7.1. Учасниками навчально-виховного процесу у гімназії є учні, педагогічні працівники, медичні працівники, психологи, бібліотекарі, інші спеціалісти навчального закладу, керівники, батьки або особи, які їх замінюють.
7.2. Статус, права та обов'язки учасників навчально-виховного процесу визначаються Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", іншими актами законодавства, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №778, цим статутом, правилами внутрішнього розпорядку навчального закладу.
7.3. Учень – особа, яка навчається і виховується у навчальному закладі.
7.4. Учні гімназії мають гарантоване державою право на:
? доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти у гімназії;
? вибір форми навчання, профільного напряму, факультативів, спецкурсів, позакласних занять;
? безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;
? користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною та культурно-спортивною базою закладу;
? участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
? отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;
? перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини навчального плану гімназії відповідно до чинної нормативної бази;
? участь в роботі органів громадського самоврядування гімназії;
? участь в роботі добровільних самодіяльних об'єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;
? повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;
? безоплатне медичне обслуговування;
? захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників школи, які порушують їх права, принижують честь і гідність;
? інші права, передбачені законодавством України.
7.5. Учні гімназії зобов'язані:
? оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;
? підвищувати свій загальний культурний рівень;
? брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом гімназії, цим статутом;
? дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;
? виконувати вимоги педагогічних та інших працівників навчального закладу відповідно до цього статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу;
? брати участь у різних видах трудової діяльності;
? дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;
? дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу;
? дотримуватися правил особистої гігієни;
? дбати про честь, імідж та ділову репутацію гімназії:
? інші обов'язки, передбачені законодавством України.
7.6. Учні гімназії залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
7.7. За невиконання учасниками навчально-виховного процесу своїх обов'язків, порушення статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.
7.8. Педагогічним працівником гімназії повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дає змогу виконувати професійні обов'язки у гімназії.
7.9. До педагогічної діяльності у гімназії не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.
7.10. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників гімназії, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законами України "Про загальну середню освіту" та іншими законодавчими актами.
7.11. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства керівником гімназії і затверджується територіальним відділом освіти, молоді та спорту Комунарського району.
Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
Перерозподіл педагогічного навантаження педагогів школи протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом гімназії, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
7.12. Керівник гімназії призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, права та обов'язки яких визначаються нормативно-правовими актами центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти, правилами внутрішнього розпорядку та цим статутом.
7.13. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків крім випадків, передбачених законодавством.
Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність навчального закладу, здійснюється лише за їх згодою.
7.14. Педагогічні працівники гімназії підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої, першої, вищої категорії) та може бути присвоєно педагогічне звання "старший учитель", "учитель – методист", "педагог - організатор – методист" та інші.
7.15. Педагогічні працівники гімназії мають право:
? вільно обирати педагогічно доцільні форми, методи і засоби роботи з учнями;
? самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров'я учнів;
? брати участь у роботі методичних об'єднань, нарад, зборів та інших органів самоврядування навчального закладу, в заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи;
? обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації; навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
? проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;
? проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;
? вносити керівництву гімназії і органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи;
? на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
? об'єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
? порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності;
? інші права, передбачені законодавством України.
7.16. Педагогічні працівники навчального закладу зобов'язані:
? забезпечувати умови для засвоєння вихованцями, учнями навчальних програм на рівні обов'язкових вимог щодо змісту, рівня та обсягу освіти;
? забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;
? контролювати рівень навчальних досягнень учнів;
? нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, керівника навчального закладу;
? сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров'я;
? виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
? виконувати статут гімназії, правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору (контракту);
? брати участь у роботі педагогічної ради;
? забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров'ю, а також від фізичного та психологічного насильства;
? виховувати в учнів та вихованців шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб; повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;
? готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
? дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів, вихованців та їх батьків;
? постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;
? виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, органів управління освітою;
? вести відповідну документацію;
? інші обов'язки, передбачені законодавством України.
7.17. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку закладу, не виконують посадових обов'язків, умов трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.
7.18. Права, обов'язки та соціальні гарантії інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, цим статутом та правилами внутрішнього розпорядку гімназії.
7.19. Працівники гімназії несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров'я учнів та вихованців згідно із законодавством.
7.20. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:
? обирати навчальний заклад;
? обирати форми навчання і виховання дітей;
? створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
? звертатися до органів управління освітою, керівника навчального закладу, і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
? приймати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності гімназії;
? брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази гімназії;
? на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування гімназії та у відповідних державних, судових органах;
? відмовлятися від запропонованих додаткових освітніх послуг;
? інші права, передбачені законодавством України.
7.21. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов'язані:
? своєчасно повідомляти адміністрацію навчального закладу про можливість відсутності або хвороби дитини;
? створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
? забезпечувати дотримання дітьми вимог статуту гімназії;
? поважати честь і гідність дитини та працівників гімназії;
? слідкувати за станом здоров'я дитини; постійно дбати про її психічний стан, створювати належні умови для розвитку її природних здібностей;
? виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної мови, регіональних мов або мов меншин, рідної мови; повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
? виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини;
? інші обов'язки, передбачені законодавством України.
7.22. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, гімназія може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
Відвідування дитиною навчального закладу не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі.
VIІI. Управління гімназією
8.1. Керівництво гімназією здійснює її директор. Директором гімназії може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, успішно пройшов атестацію керівних кадрів навчальних закладів у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
8.2. Директор гімназії призначається на посаду та звільняється департаментом освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради згідно із законодавством України.
8.3. Директор гімназії:
? здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
? здійснює контроль за діяльністю гімназії;
? організовує навчально-виховний процес;
? забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;
? відповідає за дотримання відповідності рівня шкільної освіти вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу, за реалізацію завдань середньої освіти, визначених Законом України "Про загальну середню освіту";
? створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
? забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності учнів, працівників;
? розпоряджається в установленому порядку майном гімназії та її коштами;
? затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові інструкції працівників навчального закладу;
? підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочує до творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
? сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до навчально-виховного процесу, керівництва учнівськими об'єднаннями за інтересами;
? забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
? вживає заходів до запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків;
? контролює відповідність застосовуваних форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей їх віковим, психофізіологічним особливостям, здібностям і потребам;
? контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
? видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
? організує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;
? щороку звітує про свою роботу на конференціях учасників навчально-виховного процесу та/або перед громадськістю.
8.4. Керівник гімназії є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління закладом.
8.5. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.
8.6. Педагогічна рада розглядає питання:
? удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу;
? оцінювання результативності реалізації Державної базової програми та хід якісного виконання програм розвитку, виховання та навчання по кожній віковій групі;
? планування та режиму роботи гімназії;
? варіативної складової робочого навчального плану;
? переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
? підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
? участі в інноваційній та експериментальній діяльності навчального закладу, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами;
? затвердження заходів щодо зміцнення здоров'я учнів;
? визначення шляхів співпраці з сім'ями дітей шкільного віку;
? заслуховування звітів педагогічних працівників навчального закладу, які проходять атестацію;
? морального та матеріального заохочення учнів та працівників школи;
? морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, та громадських діячів, які беруть участь в організації навчально-виховного процесу;
? притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів, працівників закладу за невиконання ними своїх обов'язків;
? педагогічна рада розглядає також інші питання, пов'язані з діяльністю закладу.
8.7. Вищим органом громадського самоврядування гімназії є конференція (загальні збори) учасників навчально-виховного процесу, які скликаються не менше одного разу на рік. Делегати конференції з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
? працівників навчального закладу – зборами трудового колективу;
? учнів школи ІІ-ІІІ ступенів навчального закладу – класними зборами;
? батьків, представників громадськості – класними та батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів: від працівників, учнів школи, батьків та громадськості. Термін їх повноважень становить один рік.
Конференція правочинна, якщо в її роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати конференцію мають директор гімназії, голова ради навчального закладу, учасники конференції, якщо за це висловились не менше третини їх кількості, батьківський комітет, власник.
Конференція:
? обирає Раду гімназії, її членів і голову, встановлює терміни її повноважень;
? заслуховує звіт директора про роботу, дає йому оцінку відкритим або таємним голосуванням;
? затверджує основні напрямки вдосконалення діяльності навчального закладу, розглядає інші найважливіші питання навчально-виховного процесу;
? приймає рішення про моральне стимулювання праці директора та інших педагогічних працівників.
8.8. У період між загальними зборами (конференцією) діє рада гімназії. До складу ради гімназії обираються представники педагогічного колективу, учнів школи II-III ступеня, батьків і громадськості. Мета діяльності Ради гімназії, її завдання та принципи визначаються Положенням про раду загальноосвітнього навчального закладу, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 27.03.2001 №159.
8.9. У гімназії за рішенням конференції можуть створюватися і діяти піклувальна рада школи, учнівський комітет, батьківський комітет, комісії, асоціації, положення про які розробляє і затверджує центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
Члени піклувальної ради навчального закладу обираються на загальних зборах (конференції). Склад піклувальної ради формується з представників органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів та окремих громадян.
Піклувальна рада вживає заходів щодо зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази, залучення додаткових джерел фінансування гімназії, поліпшення умов для організації навчально-виховного процесу, стимулювання творчої праці педагогічних працівників. Мета, основні завдання і принципи діяльності піклувальної ради визначаються Примірним положенням про піклувальну раду загальноосвітнього навчального закладу, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 05.02.2001 № 45.
ІХ. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність
9.1. Майно, що передано засновником гімназії, належить їй на правах оперативного управління відповідно до чинного законодавства та не може бути вилученим у неї, якщо інше не передбачено законодавством. Збитки, завдані гімназії внаслідок порушення її майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства України.
9.2. Матеріально-технічна база гімназії включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інвентар, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.
9.3. Гімназія відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
9.4. Для забезпечення навчально-виховного процесу із дотриманням діючих нормативних актів база навчального закладу включає: класні приміщення, навчальні кабінети, бібліотеку, комп'ютерні кабінети, спортивні, актову, танцювальну і читальну зали, медичний кабінет, їдальню, майстерні (слюса¬рну, обслуговуючої праці тощо), а також приміщення для технічного та навчально-допоміжного персоналу.
9.5. Гімназія має земельну ділянку, де розміщується спортивні та дитячі ігрові майданчики.
9.6. Гімназія комплектується і працює за індивідуальним штатним розписом, складеним згідно рекомендацій центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти і затвердженим департаментом освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради.
9.7. Педагогічним працівникам гімназії встановлюються надбавки в розмірі 10% до ставок заробітної плати відповідно до наказу МОНУ від 15.04.1993 №102 "Про затвердження Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти " зі змінам , внесеними наказом МОНУ від 11.06.2007 №471.
9.8. Фінансування гімназії здійснюється відповідно до чинного законодавства. Фінансово-господарська діяльність гімназії проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", та інших нормативно-правових актів.
Фінансування гімназії здійснюється за дорученням засновника департаментом освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради та територіальним відділом освіти і науки, молоді та спорту Комунарського району відповідно до законодавства.
9.9. Фінансово-господарська діяльність гімназії здійснюється на основі її кошторису.
9.10. Джерелами фінансування гімназії є:
9.10.1 Надходження із загального фонду місцевого бюджету.
9.10.2. Кошти спеціального фонду місцевого бюджету:
? надходження від надання платних послуг, які передбачені чинним законодавством;
? доходи від передачі за погодженням із засновником в оренду приміщень, споруд, обладнання;
? кошти фізичних та юридичних осіб, гранти та дарунки (у вартісному обрахунку), одержані на конкретну мету;
? благодійні внески юридичних та фізичних осіб,
? кошти єдиного цільового фонду міської ради;
? інші джерела, не заборонені законодавством.
9.11. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку у навчальному закладі визначається законодавством, нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти. За рішенням засновника закладу бухгалтерський облік здійснюється самостійно.
9.12. Гімназія має право згідно із законодавством на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб. Оренда приміщень школи допускається, якщо вона не порушує умов перебування учнів та вихованців, роботи педагогічних працівників, і тільки за згодою власника.
9.13. Звітність про діяльність гімназії ведеться відповідно до законодавства.
Х. Міжнародне співробітництво
10.1. Гімназія за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, благодійних фондів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
10.2. Гімназія має право відповідно до законодавства укладати договори про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.
10.3. Участь гімназії у міжнародних програмах, проектах, учнівських та педагогічних обмінах здійснюється відповідно до законодавства.
ХІ. Контроль за діяльністю гімназії
11.1. Державний контроль за діяльністю гімназії здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти.
11.2. Державний контроль за діяльністю гімназії здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері освіти, департамент освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради та територіальний відділ освіти і науки, молоді та спорту Комунарського району.
11.3. Основною формою державного контролю за діяльністю гімназії є державна атестація закладу, яка проводиться не рідше ніж один раз на десять років у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
11.4. Позачергова атестація проводиться, як виняток, лише за рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти за поданням органу громадського самоврядування спеціалізованої школи або департаменту освіти і науки, молоді та спорту обласної державної адміністрації.
11.5. У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) гімназії з питань, пов'язаних з навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність таких перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше як два рази на рік. Перевірки з питань, не пов'язаних з навчально-виховною роботою закладу, проводяться його засновником відповідно до законодавства.
XІІ. Реорганізація або ліквідація гімназії
12.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію гімназії приймає засновник або суд.
12.2. Реорганізація гімназії відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
12.3. Ліквідація проводиться комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням суду – комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління спеціалізованою школою.
Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно школи, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.
Засновник приймає рішення щодо майна спеціалізованої школи, що залишилось.
12.4. У випадку реорганізації права та зобов'язання гімназії переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства України .
12.5. При реорганізації чи ліквідації гімназії учням, які навчаються у ній, повинна бути забезпечена можливість продовження навчання відповідно до чинного законодавства України, працівникам гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до чинного Кодексу законів про працю України.